Δημιουργούνται 400 θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και 700 για πατίνια στην Θεσσαλονίκη και καταγράφονται τα μονοπάτια ορεινής ποδηλασίας στην Κεντρική Μακεδονία!

 

Την ανάγκη αύξησης της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου καθημερινής μετακίνησης ,επισήμαναν οι ομιλητές σε εκδήλωση στο πλαίσιο του προγράμματος BikeShare.
 

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, επισήμανε, μιλώντας στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής της πόλης, ότι το 2022 ο δήμος θα υλοποιήσει 120 σημεία τοποθέτησης ποδηλάτων, που θα σημάνει τη δημιουργία 400 θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα και 700 για πατίνια. Τόνισε, δε, ότι με τον νέο ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης οχταπλασιάστηκαν οι χρήστες του ποδηλάτου και φτάνουν, πλέον, τους 400 ανά ώρα.

Την ανάγκη για υποδομές που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση ποδηλάτων και πεζών επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας.

 

Έρχονται τα έξυπνα φανάρια
 

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που υλοποιεί η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) για τα “έξυπνα φανάρια”, το οποίο αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2022 και σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης κατά 25%. Στη νέα προγραμματική περίοδο, σχεδιάζεται η επέκταση του προγράμματος σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα.

 

Προνόμια για τα ποδήλατα
 

 

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Γιώργος Τσακούμης, επισήμανε, ότι η αύξηση της κυκλοφορίας των ποδηλάτων πρέπει να συνδυαστεί με την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
 

To μέλος της συλλογικότητας Gymnosophy, Κώστας Τερζόπουλος, υπογράμμισε ότι για να γίνει το ποδήλατο ανταγωνιστικό μέσο μετακίνησης πρέπει να του δοθούν προνόμια, όπως η παραχώρηση προτεραιότητας μόνο αν υπάρχουν άλλοι χρήστες.

 

Επανέλαβε τη διεκδίκηση για ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πρόσθεσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, θα μειώσει από το 30% στο 10% τον κίνδυνο θανάτου σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.
 

Τον απολογισμό του προγράμματος iBikeShare, που έχει ως αντικείμενο την υποστήριξη της λειτουργίας συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων έκανε η συντονίστρια, διευθύντρια ερευνών του ΙΜΕΤ , Γεωργία Αϋφαντοπούλου.
 

Στην εκδήλωση μίλησαν, επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Ιωάννης Τόσκας, o γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Αθανάσιος Τσιάνος και ο δήμαρχος Βούλας, Βάρης, Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωσταντέλλος. Χαιρετισμό απηύθυνε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ, Ευάγγελος Μπεκιάρης.

 

 Mountain Biking

 

Καταγράφονται τα μονοπάτια ορεινής ποδηλασίας

 

Τα μονοπάτια που χρησιμοποιούνται ή μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ορεινή ποδηλασία πρόκειται να καταγραφούν σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας.
 

Με σκοπό να αναδειχτούν περισσότερο και να δημιουργήσουν ένα νέο τουριστικό προϊόν για την περιοχή.
 

Στο πλαίσιο, μάλιστα, της σχετικής μελέτης θα γίνει συντήρηση των μονοπατιών και απομάκρυνση βλάστησης και φερτών υλικών, ενώ σε επόμενο στάδιο θα δημιουργηθούν ένα συνολικό ψηφιακό αρχείο, χάρτες με τις απαραίτητες πληροφορίες, φωτογραφικό αρχείο αλλά και οπτικοακουστικό υλικό με ξεχωριστά βίντεο για κάθε μία από τις επτά περιφερειακές ενότητες.

 

Θα καταγραφούν 70 χλμ με ποδηλατικά μονοπάτια


To έργο εντάσσεται στο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και σύμφωνα με τη διακήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας που αναρτήθηκε σήμερα στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας, προβλέπεται αναλυτικά η έρευνα, η καταγραφή και η έντυπη και ψηφιακή απεικόνιση υφιστάμενων ή και δυνητικών ποδηλατικών μονοπατιών που έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και είναι κατάλληλα και ελκυστικά για ποδηλασία.

 

Η καταγραφή θεωρείται ότι θα προσελκύσει το ενδιαφέρον όσων ασχολούνται με την ποδηλασία, αλλά και των επισκεπτών που επιθυμούν να εξερευνήσουν μια περιοχή με το ποδήλατό τους.

 

Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η καταγραφή τουλάχιστον 70 χιλιομέτρων περιηγητικών ποδηλατικών μονοπατιών σε όλη την Περιφέρεια με όλες τις απαραίτητες τεχνικές πληροφορίες, όπως η αρχή και το τέλος του μονοπατιού, οι χώροι ανάπαυσης, οι χώροι στάθμευσης κλπ..

 

Θα ακολουθήσει η κατηγοριοποίηση του βαθμού δυσκολίας και επικινδυνότητας των μονοπατιών, ενώ σχεδιάζονται η ονοματοδοσία και η δημιουργία σήματος του δικτύου ποδηλατικών μονοπατιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον και η σήμανση τους με την κατάλληλη κωδικοποίηση, την ένδειξη κατεύθυνσης και τον βαθμό δυσκολίας.
 

Παράλληλα θα διατυπωθούν προτάσεις προς τις αρμόδιες υπηρεσίες για τον χαρακτηρισμό των μονοπατιών, τη διαχείριση, τη συντήρηση, τον καθαρισμό και τη σήμανση των καταγεγραμμένων μονοπατιών που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον, τη σύναψη συνεργασιών με φορείς και τοπικές επιχειρήσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού ορεινής ποδηλασίας, την πιθανή διασύνδεση των ποδηλατικών μονοπατιών που θα προκύψουν από την έρευνα με ευρωπαϊκά δίκτυα ποδηλατικών μονοπατιών και την ανάπτυξη υπηρεσιών, ικανών να συμβάλουν στη δημιουργία τουριστικού προϊόντος (σημεία πληροφοριών, σημεία προβολής, ενέργειες προβολής και προώθησης)

 

Το ύψος του έργου ανέρχεται σε 74.000 ευρώ, ενώ φορέας χρηματοδότησης της σχετικής σύμβασης είναι ο Τακτικός Προϋπολογισμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η δε διάρκεια της σύμβασης ορίζεται από την ημερομηνία υπογραφής της και για έξι μήνες. Τα αποτελέσματα της έρευνας και της μελέτης θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση του εσωτερικού σε αρμόδιους φορείς (δασαρχεία, κτλ) και τοπικούς επαγγελματίες που σχετίζονται με το αντικείμενο.

 

Η Outline Tourism μάς οδηγεί στo μεγαλείο της ελληνικής φύσης μέσα από την  ορεινή ποδηλασία | Cycle 365

 

Ήρθε η κατάλληλη στιγμή και για τη Θεσσαλία;

 

Δεν είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσει και στη Θεσσαλία αν όχι σε όλη την Ελλάδα μια συντονισμένη κίνηση καταγραφής των μονοπατιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ορεινή ποδηλασία και όχι μόνο! Άλλωστε οι ίδιοι οι ποδηλατικοί σύλλογοι και οι αθλητές της ορεινής ποδηλασίας μπορούν να είναι αρωγοί σε όλο αυτό το έργο.Ας πάμε λοιπόν ένα βήμα παραπέρα την ποδηλασία στην Ελλάδα και ας γίνει αυτή η χρονιά ορόσημο για την ανάπτυξη της.

 

Δείτε περισσότερα άρθρα και χρήσιμες συμβουλές για το ποδήλατο και την ποδηλασία παρακάτω: